Lengua y literatura valenciana

Xav_20151215_120022.JPGi Sarrià i Feliu Ventura canten al Teatro Principal el proper dilluns 21 de desembre a les 12.00 h per a alumnes de 4t d'ESO, 1r i 2n de Batxillerat de valencià dels dos instituts públics de Requena.

Els departaments de valencià dels dos centres ho han organitzat després de treballar lectures i escoltar cançons d'aquests dos màxims representats de la música en valencià que, des de fa un temps, també són escriptors.

25 DE NOVEMBRE: DIA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

No hi ha millor manera de presentar el que hem fet hui, 25 de novembre, a l'IES Oleana, que amb les paraules dels alumnes que han presentat l'acte, Sara Escrivà i Darío García, de 4t d'ESO:

Hui, 25 de novembre, dia contra la violència de gènere, l’IES Oleana i tothom lluitem contra aquesta situació que ha de canviar de manera urgent.

Leer más: Comunicat 25 N

Este es el título del lip-dub que hemos realizado en el IES Oleana a finales del curso 2014-15 y en el que hemos intentado lanzar nuestro canto a la diversidad, la diversidad de culturas, musical, lingüística, de oficios, aficiones y maneras de aprender, diversidad de familias, de roles, de identidades de género y sexual.

Hemos querido mostrar lo que hacemos y somos en nuestro instituto, en este caso un gran equipo de alumnos, profesores y personal no docente, que hemos trabajado juntos durante semanas, codo con codo, con muchísima ilusión, para demostrar que hay muchas formas de hacer las cosas, que realmente otra educación es posible.

Captura de 2015 06 16 00 54 18

El departament de valencià participarà dimecres 4 de març amb alumnat de batxillerat en una activitat inèdita. Per primera vegada, l'alumnat serà capaç de visitar tot sol diversos llocs de la ciutat de València, només amb l'ajuda de les noves tecnologies mòbils. Aquesta activitat forma part del projecte World Mobile City Project WMCProject.org present a diverses ciutats i organitzada a València per 1entretants en què més de 750 alumnes de diversos instituts hi participaran.

Quan acabeu 4t d'ESO, teniu opció de convalidar-vos els estudis de l'assignatura de valencià en primària i secundària pel títol del nivell elemental de la JQCV.

Només heu de sol·licitar-ho a la Conselleria d'Educació.

Vos deixe l'enllaç.

Clica ací.

El Departament de Valencià.